Ezen a héten két videót ajánlok a figyelmetekbe: mindkettő az Kansasi Állami Egyetemen készült a technológia és az oktatás viszonyáról.
Az első videó inkább egy hangulati bevezető; egy pár gondolat, hogy miért lehet fontos az Internet (web x.0) használata az oktatásban:
Az első videó inkább egy hangulati bevezető; egy pár gondolat, hogy miért lehet fontos az Internet (web x.0) használata az oktatásban:
Egy kicsit nyomott a hangulata, valószínűleg azért, mert nem épp a legjobb egyetemről van szó. Akit érdekel, megkeresheti az amerikai egyetemi rangsorban erről az oldalról.
A második videó egy rövid dokumentumfilm a technológia, az on-line alkalmazások használatáról az egyetemeken. A kérdés újra csak az, hogy milyen szerepben lesz az Internet és az Oktatás kapcsolata? (Itt persze, mint korábban is, a felsőoktatásra gondolok első sorban.)
Milyen üzleti modellek jöhetnek létre a két világ egyesítéséből? Csak software fog változni, vagy a hardware is? Létrejöhetnek-e egészen nagy virtuális kampuszok, anélkül hogy létezne egy konkrét intézmény - épülettel, névvel - mögötte?
Szerintem ma még kétkedéssel foganák azt az embert, mind az üzleti életben mind tudományos életben, egy ilyen egyetem diplomával a kezében próbálna érvényesülni.
A második videó egy rövid dokumentumfilm a technológia, az on-line alkalmazások használatáról az egyetemeken. A kérdés újra csak az, hogy milyen szerepben lesz az Internet és az Oktatás kapcsolata? (Itt persze, mint korábban is, a felsőoktatásra gondolok első sorban.)
Milyen üzleti modellek jöhetnek létre a két világ egyesítéséből? Csak software fog változni, vagy a hardware is? Létrejöhetnek-e egészen nagy virtuális kampuszok, anélkül hogy létezne egy konkrét intézmény - épülettel, névvel - mögötte?
Szerintem ma még kétkedéssel foganák azt az embert, mind az üzleti életben mind tudományos életben, egy ilyen egyetem diplomával a kezében próbálna érvényesülni.